5 Νοεμβρίου, 2024

Λαϊκή Συσπείρωση: κ. Νίκα Συγκαλύπτετε τους προηγούμενους και γι’ αυτό «βγάζουν γλώσσα»

Πλήρη συγκάλυψη των πολιτικών και όχι μόνο ευθυνών των τέως στην Περιφερειακή Αρχή από τον Περιφερειάρχη και τον Πρόεδρο του ΠεΣυΠ  είχαμε κατά τη συζήτηση της επερώτησης για το λιμάνι του Παράλιου Άστρους.

Όχι κ. Περιφερειάρχα το λιμάνι δεν είναι τεχνικά καλό, γιατί μπαζώθηκε με μη πιστοποιημένα υλικά, με μπάζα από την περιοχή, ακόμα και από ανενεργό σκουπιδότοπο.

Μην αναρωτιέστε γιατί το έργο δημοπρατήθηκε από την Οικονομική Επιτροπή της Περιφέρειας, ήθελαν να έχουν «και το μαχαίρι και το πεπόνι».

Αναρωτηθείτε γιατί ένα έργο 5.300.000 ευρώ δόθηκε ουσιαστικά με απευθείας ανάθεση και με έκπτωση 12%;

Δώστε τώρα απαντήσεις σε όλα τα θέματα που θέτει η επερώτηση και όχι όταν θα τελειώσουν οι νομικές και δικαστικές διαδικασίες, γιατί τότε «ζήσε Μάη μου να φας τριφύλλι».

Ακολουθεί το κείμενο της επερώτησης.

 ΕΠΕΡΩΤΗΣΗ

Θέμα: «Ευθύνες για την άρνηση της Ε.Ε να πληρώσει το έργο στο λιμάνι του Παράλιου Άστρους π/υ 5.300.000 ευρώ».

κ. Περιφερειάρχα.

Πρόσφατα πραγματοποιήσατε δύο συναντήσεις με τον Δήμαρχο Βόρειας Κυνουρίας για το λιμάνι του Παράλιου Άστρους και δηλώσατε ότι επειδή υπάρχουν ευθύνες και της Περιφέρειας, σε ένα έργο που αρνείται να πληρώσει η Ε.Ε και καλείται ο Δήμος Βόρειας Κυνουρίας να καταβάλει 4 εκατομμύρια ευρώ, θα κάνετε παρέμβαση στο ΣΤΕ υπέρ του Δήμου.

Σωστά γιατί αν πληρώσει 4 εκατομμύρια ο Δήμος σημαίνει ότι χρεοκόπησε. Όμως τι θα γίνει; Ποιος θα πληρώσει; Σε ένα έργο που έχουν γίνει σημεία και τέρατα.

Σύντομο ιστορικό.

Το έργο π/υ 5.300.000 ευρώ δημοπρατήθηκε στις αρχές του 2013 κακώς από την Οικονομική Επιτροπή της Περιφέρειας με μια στημένη διαδικασία διαγωνισμού, αφού οι δύο πρώτοι διαγωνισμοί απέβησαν άκαρποι γιατί όλως τυχαίως έγιναν σε ημερομηνίες που υπήρχε απεργία των μηχανικών, ο τρίτος διαγωνισμός απέβη κι αυτός «άκαρπος» παρότι παρευρίσκοντο κάμποσοι μεγαλοεργολάβοι, αλλά κανείς πάλι όλως τυχαίως δεν έδωσε προσφορά.

Στη συνέχεια η Περιφέρεια Πελοποννήσου προχώρησε σε προσκλήσεις με περιορισμένο αριθμό εταιριών να δώσουν προσφορά και πάλι όλως τυχαίως αποκλείστηκε εταιρία που δήλωσε ότι έδινε έκπτωση τουλάχιστον 25%, και το έργο δόθηκε σε ανάδοχο με έκπτωση 12% !!!

Έτσι το έργο δημοπρατήθηκε όπως δημοπρατήθηκε και ξεκίνησαν οι εργασίες όχι μόνο χωρίς άδεια, αλλά δεν τηρήθηκαν ούτε στοιχειωδώς οι όροι και οι προϋποθέσεις που έβαζαν τα τεύχη δημοπράτησης και η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (Μ.Π.Ε.).

Για ένα τρίμηνο ο ανάδοχος χωρίς απόφαση έγκρισης εκτέλεσης εργασιών, μετέφερε σύμφωνα με καταγγελίες των κατοίκων και έριχνε στο λιμάνι μπάζα από πρανή δρόμων, ακόμη και μπάζα από ανενεργό σκουπιδότοπο με ανυπολόγιστες συνέπειες στο έργο και στο περιβάλλον.

Στις 25 Σεπτέμβρη του 2013 η Κτηματική Υπηρεσία διέκοψε την εκτέλεση των παράνομων εργασιών ενώ στη θάλασσα επέπλεαν μεγάλες ποσότητες από σκουπίδια (σακούλες, φελιζόλ, ξύλα κ.α.) που έριχνε ο εργολάβος στο λιμάνι.

Την επόμενη μέρα σε χρόνο de te στις 26 Σεπτέμβρη του 2013 υπογράφεται από το Γενικό Γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης η απόφαση έγκρισης εκτέλεσης των εργασιών στο λιμάνι.

Ενώ πουθενά, ούτε στη Μ.Π.Ε., ούτε στα τεύχη δημοπράτησης, ούτε στο συμφωνητικό με την εταιρία, δεν αναφέρεται ότι θα της παραχωρηθούν αδρανή υλικά από δημόσιους χώρους κοντά στο έργο, στις 19 Αυγούστου 2013, έξι μήνες μετά τη δημοπράτηση του έργου ενώ ο ανάδοχος είχε ξεκινήσει τις εργασίες, εμφανίστηκε μια τεχνική περιγραφή τελικού σχεδιασμού του έργου, από ιδιώτη περιβαντολλόγο που έλεγε ότι δε θα χρησιμοποιήσει τα πιστοποιημένα υλικά που ήταν υποχρεωμένος να πάρει από νόμιμα λειτουργούντα λατομεία σύμφωνα με τη Μ.Π.Ε., αλλά θα έπαιρνε τα αδρανή δωρεάν από δημόσιους χώρους σε ακτίνα 10 χιλιομέτρων από το λιμάνι. Από περιοχές δηλαδή που δεν έχει γίνει καμία πιστοποίηση.

Μόνο από αυτή την αλλαγή πέραν των άλλων ο ανάδοχος είχε όφελος πάνω από ένα εκατομμύριο ευρώ.

Αφού πάγωσαν για πάνω από ένα χρόνο το έργο, προετοιμάζοντας το έδαφος για συμπληρωματική σύμβαση ύψους 900.000 ευρώ με έκπτωση 12%, σε χρόνο de te υλοποιούν τη φόρμουλα. Ο κ. Περιφερειάρχης παρακάμπτει την Οικονομική Επιτροπή και στις 27 Μαρτίου 2015 ορίζει Αθηναίο δικηγόρο της αρεσκείας του για να δώσει νομιμοφάνεια στο όλο εγχείρημα. Στις 31 Μαρτίου 2015 η αρμόδια Διεύθυνση Τεχνικών Έργων της Περιφέρειας Πελοποννήσου αποστέλλει το φάκελο και πριν προλάβει ο δικηγόρος να τον παραλάβει έχει συντάξει τη γνωμάτευσή του στις 3 Απριλίου 2015 που δίνει το πράσινο φως. Στο ενδιάμεσο 1 Απριλίου 2015 η Οικονομική Επιτροπή, χωρίς να γνωρίζει τίποτα σχετικό, κατά πλειοψηφία εγκρίνει τον ορισμό του δικηγόρου.

κ. Περιφερειάρχα μετά από όλα αυτά ερωτάσθε:

  • Γιατί τελικά το έργο δημοπρατήθηκε από την Περιφέρεια και όχι από τον Δήμο που διέθετε διαχειριστική επάρκεια;
  • Θα γίνει έλεγχος στο σύνολο του έργου συνολικά και όχι στα γραφειοκρατικά για τα οποία όπως δηλώσατε αρνείται να πληρώσει το έργο η Ε.Ε;
  • Θα φέρετε για συζήτηση στο ΠεΣυ το ιστορικό του συγκεκριμένου έργου για να βγουν συμπεράσματα για τον τρόπο δημοπράτησης και εκτέλεσης των δημοσίων έργων, για να καταλογιστούν ευθύνες πολιτικές και όχι μόνο, σε αυτούς που τις έχουν;

Οι Περιφερειακοί Σύμβουλοι

της Λαϊκής Συσπείρωσης

Γόντικας Νίκος

Κελλάρης Γιάννης