
Σε τάξη μπαίνει το οδικό δίκτυο της Ηλείας που εντάσσεται σε περιοχές εκτός ρυμοτομικού σχεδίου πόλεων και εκτός των ορίων νομίμων οικισμών, καθώς και ένα χρόνιο πολεοδομικό «πρόβλημα» που καθορίζει την οικοδόμηση ενός ακινήτου.
Το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας, προκηρύσσει τη σύμβαση εκπόνηση μελέτης για την καταγραφή όλων των δρόμων, βάσει των κριτηρίων, των προϋποθέσεων και των τεχνικών προδιαγραφών που καθορίζονται με τη σχετική Υπουργική Απόφαση του ΥΠ ΕΝ με τίτλο «Τεχνικές προδιαγραφές, κριτήρια και προϋποθέσεις για τη σύνταξη των μελετών καταγραφής του υπάρχοντος οδικού δικτύου της χώρας, ανά Δημοτική Ενότητα (ΔΕ) στις περιοχές εκτός των ρυμοτομικών σχεδίων των πόλεων, εκτός των ορίων των οικισμών των νομίμως υφισταμένων προ του έτους 1923 και των οικισμών μέχρι 2000 κατοίκους».
Στόχος του έργου είναι η ολοκλήρωση του χαρακτηρισμού, την ιεράρχησή του, την κύρωση του κοινόχρηστου δημοτικού οδικού δικτύου και την ένταξή του στο συνολικό πολεοδομικό και χωροταξικό σχεδιασμό της περιοχής.
Για μια εξέλιξη που αναμενόταν εδώ και πολλά χρόνια, και λύνει σειρά προβλημάτων, κάνει λόγο στο ilialive.gr ο πρόεδρος του ΤΕΕ Ηλείας Χρήστος Γεωργακόπουλος καθώς δεν υπάρχουν καταγεγραμμένοι δρόμοι που να αναγνωρίζονται ξεκάθαρα ποιοι είναι κοινόχρηστοι και ποιοι όχι. «Αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει μια επίσημη καταγραφή ώστε να γνωρίζουν και οι Δήμοι ξεκάθαροι ποιοι δρόμοι είναι οι κοινόχρηστοι. Λύνεται ένα χρόνιο πρόβλημα και για τους Δήμους με το να γνωρίζουν τον όγκο και το μήκος των δρόμων που είναι στην αρμοδιότητά τους αλλά και τους ιδιοκτήτες οικοπέδων» δηλώνει ο κ. Γεωργακόπουλος
Ξεκαθαρίζεται που επιτρέπεται η δόμηση
Συνεχίζοντας ο κ. Γεωργακόπουλος, διευκρινίζει ότι ο χαρακτηρισμός ενός δρόμου καθορίζει και την οικοδόμηση ενός ακινήτου, κάτι που μέχρι σήμερα δεν έχει συμβεί. «Ανάλογα με τον χαρακτηρισμό του δρόμου, καθορίζεται αν οικοδομείται ή όχι ένα ακίνητο. Το ΣτΕ κατήργησε τη δόμηση σε οικόπεδα τα οποία δεν διαθέτουν πρόσοψη σε κοινόχρηστο δρόμο.
Υπάρχουν πολλά ακίνητα εκτός σχεδίου, τα οποία έχουν πρόσοψη σε δρόμο αγροτικό, ο οποίος δεν είναι καταγεγραμμένος αν είναι κοινόχρηστος ή όχι. Οπότε θα ξεκαθαριστεί όποια ασάφεια υπάρχει, ειδικά στα εκτός σχεδίου ακίνητα».
Τέλος ο κ. Γεωργακόπουλος επισημαίνει ότι η καταγραφή του οδικού δικτύου είναι κάτι που είχε προαναγγελθεί χρόνια πριν και το περίμενε ο κλάδος των μηχανικών. Τονίζει δε, ότι πιο ιδανική λύση θα ήταν η ενσωμάτωση της μελέτης στην ήδη υπάρχουσα των χωροταξικών σχεδίων ή να είχε προηγηθεί ώστε να υπάρχουν όλα τα δεδομένα για καλύτερα αποτελέσματα του χωροταξικού σχεδιασμού που βρίσκεται σε εξέλιξη.
Πηγή: ileialive.gr
More Stories
Τροχαίο στην αερογέφυρα Λεχαιού: Σύγκρουση δύο ΙΧ
Πυρκαγιά στο Ράδο Αργολίδας
Ευρεία συντονιστική σύσκεψη για την κακοκαιρία «Ελπίδα»: Μόνο οι απαραίτητες μετακινήσεις τις επόμενες 48 ώρες